..:: owh.. saya hampir menggilis badan itu ::..

30 nov 2010 : 1.40am
kelajuan kereta kami (saya adalah driver pada masa kejadian) tidaklah begitu berdesup.. sekadar kelajuan biasa di highway malaysia.. sekonyong-konyong saya menggenyeh mata yang berair dek kengantukkan yang kadang2 menjelma, tiba2...

skreeeeeeeeeeeeeeeettttttt!!!!!! giler brek emergency time tuh.. 

bayangkan dengan jarak penglihatan yang terbatas (< 10meter ) dek kerana kabus tebal akibat hujan sebelumnya, saya terpaksa membrek pada kelajuan Si Puteh 120km/jam sebab:

ada badan terkujur tengah jalan!!!

saya kurang pasti mangsa sudah meninggal @ masih bernyawa kerana dia sememangnya tidak bergerak.. belum sempat menghela nafas lega sebab tak menggilis badan itu, saya terpaksa pula mengelak kereta yang dah terpusing selepas melanggar divider highway yang saya agak baru 5minit lepas kejadian itu terjadi sbb belum ada sebarang bentuk bantuan yang sampai melainkan driver2 highway lain yang berhenti membantu.. 

akibat dari aktiviti "membrek sehingga bercedit" tersebut, anak buah saya yg sedang berbaring tidur hampir terhumban kebawah seat. syukur sebab mak dia letak beg diantara seat maka anak buah saya xla terhumban teruk.

yang saya heran ialah : kenapa org yg melambai2 supaya kenderaan lain memperlahankan kenderaan, kedudukannya adalah melepasi mangsa yang terbaring kat tengah jalan tu??? kalau lah saya xsempat membrek kencang, maka saya akan menggilis badan itu.. tahu tak kamu???????




6 comments:

  1. alhamdulillah, saya sempat elak dua2 halangan tu.. pastu saya trus jalan je sbb ada bwk budak & esoknya nak keje.. tp bler cari pasal eksiden tu dlm tenet esoknyer, xde plak.. huhu~

    ReplyDelete
  2. amirul adha... chenta hati kamu..December 8, 2010 at 4:31 PM

    momok gaknyer.. hahahaah

    ReplyDelete
  3. amirul saya : kalau momok, xperlu la membrek kencang kot.. haha~

    ReplyDelete